Duktiga hästar!

I torsdags så blev Grammis tömkörd igen. Lotta E tömkörde den här gången och han var lite jobbig i början men sen släppte det och han blev väldigt mjuk och fin! Så himla kul att se när han verkligen mjuknar och börjar arbeta med hela kroppen. När han mjuknar vill han nämligen fuska och blir seg och slutar arbeta. Men på slutet var han verkligen sjukt fin!
Ron red jag också i torsdags, vi galopperade igen och han var super duktig. Red samtidigt som min granne Jessica, red en av sina hästar, bra träning för honom att lära sig att möta hästar i trav och massa sånt. Han var i alla fall väldigt duktig även fast det är lite läskigt att möta hästar. :)
Igår började jag med att jobba i stallet. Precis efter lunch så red jag och Sandra ut, jag red Grammis. Jobbade med att han skulle arbeta även fast han skrittade i skogen och Sandra hjälpte mig genom att titta om han arbetade under sig med bakbenen. Så fort jag kom åt honom så ville han börja trava. Men till slut så mjuknade han och jobbade på riktigt bra.
Efter det så red jag Fritz, han var så himla spänd så jag satte på en inspänning och longerade honom först så han bara skulle slappna av. När jag tyckte att han var avspänd så satte jag upp och fortsatte med inspänningen och han arbetade på riktigt bra! Är verkligen supernöjd med honom igår.
Idag så blir det en massa packa, jag ska nämligen på intensiv kurs i Norrköping i två veckor och Ron ska till min kompis under den tiden också i Norrköping. Mamma tar hand om Grammis.
Ron i torsdags!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback