Vilken dag!

Idag har det verkligen varit en toppen dag!
Började imorse med att jag åkte med Ron iväg på hoppträning för Helena och han var helt fantastisk idag!
Idag började han visa mer och mer kvaliteter och tog i mycket mer när han hoppade. Han visade riktigt fin teknik både fram och bak! Hoppar ju varken högt eller mycket med honom eftersom han bara är 3 år men det han gör, gör han fantastiskt bra för sin ålder, så himla kul! :D
Sen red jag privatlektion för Monica på min favorit häst Grammis. Det var riktigt jobbigt idag men så nyttigt! Vi jobbad emed att han ska vara rak och komma igång med sina bakben. Lite som vi alltid jobbar med honom men det är något han har svårt med och som han verkligen behöver lära sig. Han blev verkligen toppen på slutet då han blev mycket rakare, kom igång med bakbenen och började mjukna.
Sist men inte minst (eller så var han minst), så red jag Petter, en väldigt fin och kraftig lektionshäst. Han behövde träna på att fatta höger galopp. Tränade på det och han skulle vara rak. Han var även han väldigt fin idag och hade inga problem med fattningarna. Han ser ganska tung ut att rida men jag tycker inte att han är så farligt tung i handen. En väldigt rolig häst och rida verkligen. 
Ron idag på träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback