Globen

Har ju faktiskt inte berättat för er om helgen på Globen! Hela den veckan var väldigt hektisk och det började med hoppträning på tisdagen. Det var mest markarbete men även några språng då vi ville se att han kändes bra inför helgen. Vi hade förberett med att hoppa med julklappar under hindren och lite julgransglitter och även flagger hängades på sargen.
Onsdagen var den stora dagen då vi äntligen skulle få åka till Globen. Det packades och smörjdes hela förmiddagen och vid cirka 17 00 var vi på Globen! Jag fick gå till stallkontoret och få min box och Grammis fick stå i ett utestall brevid den stora motorvägen men han brydde sig inte särskilt mycket, cool häst. :)
Efter det så var det ett par timmar kvar till besiktningen, den skulle inte var föräns kl 21 på hovet så vi beställde middag på donken och sen gick vi och tittade på träningen till showen där Servus var med.
21 var det som sagt besiktning och Grammis travade på mycket fint. Vi fick även efter besiktningen gå ett varv i arenan.
Red ju på Globen senast 2005 på Servus men efter det har jag ju bara tittat och varit hästskötare åt Servus så jag har alltid sagt till mig själv att någon gång ska jag faktiskt rida här igen!
Så himla häftigt att det blev verklighet!
På torsdagen så började med att Emelie kom med tåg till Västerhaninge, Emelie är Grammis gamla ägare och hon var en helt fantastisk hästskötare hela helgen! Efter det åkte vi till Globen och fixade lite med Grammis och tittade lite på träningar i arenan. Kl 15 00 fick vi rida lite i både arenan och på hovet som var helgens framhoppning. Jag trimmade Grammis samtidigt som bl.a. Jessica Kürten och Peder Fredriksson, riktigt häftigt! :)
På kvällen var det semifinal och jag gick ut som nummer 2! Hade helt ny utrustning som jag blev sponsrad med av Equality Line, helt fantastiskt! Gick banan med Helena och fick väldigt bra tips. Var väldigt bra plats inne på hovet så hoppade mest fram där men precis innan start så fick vi gå till arenan och där hoppade jag fram cirka 3 språng på den lilla framhoppningen. När jag kom in där på arenan gick jag in i min tävlingsbubbla och allt som fanns var jag och min fantastiska häst. Min fina häst som aldrig har varit inne i någon arena som ens varit i närheten av Globen? Han går in och gör sitt jobb utan att ens blinka och bara älskar det. Han älskar när alla tittar på honom!
Höll på att börja gråta när jag insåg att jag skulle få rida final dagen efter och att jag dessutom var snabbast av alla, i alla höjder!
På kvällen var det get together party i arenan och det var mysigt. Blev dock att åka hem rätt tidigt då jag skulle upp kl. 7 nästa dag och rida i arenan.
Så som sagt så gick jag upp tidigt på fredagen och var uppe på hästen kl 07 00! Idag var det inte lika många som red i arenan men jag red lite lätt så han fick jogga av sig.
Kl. 15 00 började dagens klass och även idag fick jag hjälp av att gå banan med Helena. Red som nummer 2 av oss 2 som var i final i 110 cm. Såg första ryttaren på tvn och jag såg att hon var felfri. Däremot när jag kom in på banan såg att jag att ett hinder låg ner. Satte upp en bra galopp från början, dock så tog jag lite mycket i honom till 5A så det rev vi, hade jag jag låtit honom rulla på hade han nog klarat det! Men vi gick i mål 1 sekund snabbare än den andra ryttaren så vi vann! Jag var så sjukt lycklig! Som jag kämpat för det här ögonblicket och som min häst har kämpat med mig!
På kvällen så fick jag till och med gå på presskonferans!!! Det var väldigt pirrigt, jag satt på samma presskonferans som Robert Whitaker och Jur Vrieling som hade vunnit barbackahoppningen som var på samma föreställning som oss. Coolt! ;) De frågade lite om hur vi hade förberett våra hästar och hur de tyckte om att komma hit. Sen var det dax att packa och ta hem Grammis. Var häftigt att komma hem, alla var så glada för min skull!
 
Det här var verkligen världens häftigaste helg, både jag och min älskade häst trivdes fantastiskt i Globen!
 
Jag vill ge ett stort tack till min fantastiska häst, utan honom hade inget gått, han vill bara väl hela tiden och gör alltid sitt bästa, mina föräldrar som skjutsar och fixar, min fantastiska tränare Helena som alltid svarar på mina frågor och hjälper mig, Emelie som var en fantastisk hästskötare som gjorde att jag verkligen kunde fokusera på min prestation och att ta hem två vinster av två möjliga, Equality Line som sponsrade med fin utrustning till mig, med flera! TACK!!!

Kommentarer
Postat av: Mia Riekki

Trevlig läsning! och grattis ännu än gång!

2013-03-08 @ 16:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback