forts. Årsresumé Grammis

Juli:
Den 26-29 juli åkte vi till Hammarö för Riksmästerskapet! Det var väldigt varmt denna helgen och första klassen på torsdagen, en uppvärmningsklass 110 var det runt 30 grader. Det tillsammans med mycket dåligt ridning från min sida gjorde att vi fick tre ner, kändes på honom att han var rätt matt också.
Dagen efter var det första kvalet och han var hur fin som helst! Dock satsade jag på tok för mycket så han sa stopp och stannade på näst sista i omhoppningen så jag flög av, haha enda gången jag flygit av honom hittils.
Tror att jag slutade på 27 plats så jag låg fortfarande på de 30 som skulle ta sig till final.
Dagen efter var kval två och han var super fin! Fick dock ett tråkigt nedslag i en kombination som vi definitivt kunnat vara utan. Nu var jag inte så säker på final eftersom det var platssiffermetoden. 
MEN vi låg på rätt sida sträcket och var sista ryttare in i final. Det kom in en reserv också så jag startade tvåa i klassen.
Han var helt fantastisk i grundomgången och hoppade mycket fint. Vi var först till omhoppningen. Det var hela 21 stycken som skulle hoppa omhoppningen så det var bara vinna eller försvinna.
Så jag satsade så mycket jag kunde och det kändes som att det borde vara en bra tid.
Det var så sjukt nervöst att stå och titta på 20 ekipage efter mig med tanke på att jag bara hade råd att halka ner till andra plats om jag skulle få direktkvala till Globen!
Dock var det ingen som lyckades slå mig så jag vann Riksmästerskapen och kvalade till Globen!!!
Helt sjukt underbar känsla!
Augusti:
Blev ingen tävling i Augusti då han fick en veckas vila efter Hammarö, sen skulle vi åkt till Aspvik men han fick ett balltramp så det blev inget av det. (Vet inte om han hade tittat på OS och ville vara wannabe Casall ;))
Vi la däremot upp en ordentlig tävlingsplanering inför Globen så han skulle vara i toppform!
 
September:
Den 2 september åkte vi till Märsta. Där var hela tävlingsplatsen en kladdig röra, pga mycket regn. Allt förutom banan som var super fin! Fick en fin femte plats i en 110, och jag var 0:a i 120 och kvalade äntligen 130 efter en massa oturspet orsakade av klantig pilot! Jag var överlycklig efter denna runda då han var helt fantastisk och räddade sin ryttare hela tiden! Vi slutade 11:a i den klassen!
Den 30 september åkte vi till Skogslotten där de hade fått flytta in sina tävlingar så de var rätt trångt. Här var vi 2:a i 110 och hade två ner i 120, jag vågade inte sätta igång galoppen tillräckligt, klantigt av mig själv! Han kändes i alla fall väldigt fin.
 
Oktober:
12 oktober åkte vi till Södertälje där vi hoppade 110, där var han verkligen klockren och jag vet inte hur många galoppsprång vi plockade bort och vi vann. 
Den 14 oktober åkte vi tillbaka till Södertälje och hoppade en 120, det var en super bra runda men jag fick ett nerslag där han hade kunnat vara lite mer försiktig.
Den 27-28 oktober åkte vi till Högbo och hoppade 110 första dagen och 120 andra dagen. Det var nog den sämsta reslutatmässiga helgen. 4 fel i 110, rev sista hindret och 8 fel i 120, detta betyder ju att vi ändå har en rätt hög lägsta nivå vilket känns skönt.
 
November:
9 november var den sista riktiga tävlingen innan Globen. Där hoppade jag en nationell 120 på Södertälje. Var två faser och vi var dubbelnolla och det var den absolut bästa rundan, han var verkligen super fin! Tyvärr missade mamma och pappa filmkameran...
Den 25 åkte vi till Vallentuna och var med på WoW cup med ett lag, vi var nolla men laget slutade tyvärr på 4 fel så blev ingen omhoppningen men vi slutade på en 5:e plats i alla fall!
Sen var det dags!
Globen! Jag ska skriva ett eget inlägg om Globen sen, jag lovar!
Första dagen var det 110 två faser, jag gick ut 2:a så jag hade ingen aning om hur fort jag var tvungen att rida. Det ändå jag visst var att det var super duktiga ryttare och hästar med så jag var tvungen att lägga upp tempot.
Han var med på alla noter och vi vann vår höjd! Dessutom var vi faktiskt snabbast av alla! ;)
Det var en helt fantastisk känsla! 
Dagen efter var det final och vi var bara två stycken i varje höjd. Jag gick ut tvåa eftersom jag var snabbast dagen efter. Tjejen innan mig var super snabb men hade ett ner så jag satsade allt jag hade. Tyvärr red jag illa mot 5:an, en kombination så han rev det men jag behöll mitt fokus och vi slutade en sekund snabbare än det andra final ekipaget!
Det var en fantastisk känsla, tänk om min goa häst och jag gick i och vann i Globen??? Helt, helt underbart!
December:
December har mest bestått av vila och igångsättning. Han fick 3 veckor efter Globen som han var så väl värd.
Jag är oerhört lycklig över 2012 och vi har gjort en fantastisk utvecklig, hållt en hög lägsta nivå och nu känner jag att vi båda definitivt är redo för nya utmaningar! Vi vill mer nu! :D
 
Tack för att ni läst!
Imorgon kommer Braves mål inför 2013 och i övermorgon kommer Grammis mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback