Årsresumé Grammis

Januari:
Vi började året med att åka på en pay and jump 90 cm, 100 cm. Allting handlade om att lära känna varandra. Felfria var vi iaf men jag hade ju långt ifrån hittat alla knappar.
 
Efter det så fortsatte vi träna på hela januari så vi kunde göra debut på tävlingsbanan. Vi åkte till Nyköpings RS den 29 januari. Var väldigt förväntansfull eftersom det var första tävlingen och det hade ju definitivt inte kunnat gå bättre!
Vann 95 cm och var 2:a i 105 cm. Emelie som ägde honom innan hade ju sagt till mig att vi skulle kunna plocka många rosetter så jag prövade att svänga lite och han var helt med på noterna! Så himla häftigt!
 Februari: 
I februari var det endast en tävling där vi åkte till Lurbo RK den 11 februari. Där kom jag 7:a i 100 cm och debuterade 110 cm och var dubbelnolla precis utanför placering. Den tävlingen var jag väldigt nöjd med! Han var grymt fin.
Annars så tränade vi på hela feburari, vi skulle åkt till Högbo men vädret satte stopp tyvärr...
Mars:
Även i mars blev det endast en tävling och det var Botkyrka RS den 10 mars, där hoppade jag 100 och 100 cm och rev första hindret i omhoppning i båda klasserna... Samma hinder också, så klantigt!
April:
Började april med att åka till Södertälje 1 april. Där kom jag 3:a i 100 cm och rev sista i 110. Efter Södertälje var det Årsta Runsten den 13 april där jag hoppade 100 och 110 cm. Där vann jag första klassen och rev ett i omhoppningen i andra. Här hade jag börjat komma på mer och mer hur fort jag kunde rida på honom i omhoppningar. Fast i andra klassen klantade jag mig.
Efter Runsten åker vi till Vingåker 29 april, Grammis gamla hemma arena där det 110 började släppa för mig. Fick super bra hjälp av Emelie, hans gamla ägare och vann 110, debuterade även 120 och det gjorde vi med 4 fel vilket jag var fantastiskt nöjd med!
Maj:
I maj började vi med att åka på meeting på Skogslotten, Majpokalen 11-13 maj. Hoppade en klass varje dag, började med 110 på fredagen där vi var dubbelnolla och vann, super fin var han! Dagen hoppade jag en 120 och där kom den första nollan! Super kul och han var grymt fin! Vi slutade 8:a. Dagen efter var både han och jag lite trötta så vi fick två ner och ett tidsfel. Den helgen var super!
Sen åkte vi till Mälarhöjden 27 maj. Där hoppade jag 110 och 120. Vann 110 och hade två ner i 120. Hade den bästa känslan i 120 på länge men klantade mig så han rev.
Juni:
14-17 juni åkte vi till Runstenshoppet och där började vi med en 110 första dagen där jag rev ett, ett skit nedslag egentligen. På fredagen red jag också en 110 och där var han klockren och vi vann! Han var så himla fin verkligen!  Nu hade jag rätt stor chans att komma med till finalen också så det kändes super kul.
På lördagen red jag en 120 och det var så himla kladdigt och äckligt efter ständigt regnande hela dagen och självklart var tävlingen på gräs. Men jag hoppade fram få språng på framhoppningen sen gick jag in på banan. Klantade mig på första hindret så rev det annars var han klockren. Det kändes inte ett dugg att det var blött på honom. Dagen efter fick jag plats i lilla finalen som första reserv. Det var en ganska stor 120 bana, men han var super fin, tyvärr klanta jag mig på första hindret (tydligen standard denna tävling), så jag rev ettan och tvåan men resten var han sjukt fin! Tyvärr missade mamma filmkameran... Den här dagen var även tävlingen inomhus så förutsättningarna var ju mycket bättre! Den rundan var så häftig, han var super fin och hade inte jag klantat mig hade vi varit felfria... Men det gav en bra erfarenhet! :)
Resten av juni var jag på kurs på Strömsholm, men mamma red honom under hela den tiden och Jojjo hoppade honom så han var redo för att åka till Riksmästerskapen några veckor efter jag kommit hem i juli! :)
 
Fortsättning följer! :)
 
Tydligen så visas bara filmen från Globen på varje klipp, jag försöker få ordning på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback