Hoppträning!

Idag gick det så sjukt bra på hoppträningen! Lånade min kompis Jojjo´s sporrar och kunde därmed hålla en bättre galopp.
Vi arbetade först hästarna på marken med hjälp av två bommar på en volt, hade gramanen på där och han var riktigt fin.
Sen hoppade vi en övning i mitten där man skulle hoppa tre kryss med tre galoppsprång emellan, även det skötte han toppen!
På slutet hoppade vi ett räcke snett igenom och sen en linje oxer, tre galoppsprång och sen en två kombination för att sen avsluta på räcket snett igenom. Fast räcket stod i mitten hela tiden men man skulle hoppa det snett.
Han skötte sig iaf fenomenalt och sista rundan kändes helt enkelt grym! Som sagt så ska jag skaffa mig ett par sporrar för då kan jag hålla en bättre galopp och hålla honom mer aktiv.
Måååste verkligen skaffa mer bilder! :) Foto: Marie Krüger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback