Kallt...

Ja, egentligen är det väl varmare idag men eftersom att jag är så smart och alltid(!) tappar bort mina vantar blev detta en helvetesdag haha!
Började med att vi skulle släppa ut hästarna och handtagen till grinden på hagen låg längst ner i snön... Woho, var bara att gräva ner med handen och bli väldigt kall. Överlevde iallafall det och sprang fort upp och sköljde händerna med varmvatten. Sen var det bara ut och fortsätta och då skulle vi ta ut fjordingarna. Där var undertråden under snön så det var bara att dra upp handtaget där med och händerna=kalla igen haha! ;)
Väl inne i hagen drar min fjording iväg med grimskaftet kvar (lite ivrig på att komma ut) så det var bara att pulsa i den höga snön tills jag fick tag i grimskaftet och kunde ta av det. Kan ju tala om att jag var helt slut när jag kom ifrån den höga snön!
Haha det måste sett rätt kul ut när jag pulsade runt i den höga snön, jag började med att springa men slutade ganska snabbt för att orken tog slut! ;)
Efter det fick jag faktiskt gå in och skaffa tillbaka känsel i fingrar och fötter och sen ut och jobba igen.
Måste ju säga att det är väldigt underhållande att jobba med hästar och jag borde lära mig att klä på mig bättre och inte tappa bort alla vantar! :-)
Fick bli en bild på min saknade Märla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback