Vi börjar om igen...

Har inte bloggat på sjukt länge men det har varit så mycket med Strömsholm, kursen jag gick där och sen tävling i Hammarö och efter det åkte jag till Gotland.
Nåja, kursen på Strömsholm gick super, Chivas var tyvärr spänd första veckan men blev sedan bara bättre och bättre. Hade underbara kurskamrater och tiden på vackra Strömsholm bara sprang iväg. Dock var man väldigt trött när man kom hem efter hårt jobb, men det var det värt för så sjukt kul som det var!
Efter Strömsholm var jag hemma cirka 1 och en halv vecka, Grammis hade mamma ridit när jag var borta så han var igång. Iaf så åkte jag, mamma och Grammis till Hammarö i Karlstad, till Equality Lines fina anläggning!
På torsdagen var det en uppvärmningsklass och det var fruktanssvärt varmt och det märktes på stackars Grammis och vi fick 3 ner. Jag red dåligt, började backa honom in i hindrena och eftersom det var så varmt så blev inte Grammis så snabb i fötterna då.
Men den rundan glömde vi snabbt och på fredagen var kval 1. Där var grundomgången näst intill perfekt, jag kom perfekt på alla linjer och han var snabb i benen och så himla fin! Tyvärr tabbade jag mig på näst sista i omhoppningen så jag flög av... Men eftersom jag kom i mål i fas 1 så fick jag räkna detta resultatet.
I kval 2 var han lika fin som dagen innan men rev tyvärr b i kombinationen, han var helt enkelt inte tillräckligt snabb i fötterna och blev flack.
Med detta resultatet kvalade vi in till final som sista ryttare, super skönt att se final listan och vara på rätt sida om sträcket!
I finalen på söndagen så hade jag startnummer 2 och var första felfria, men efter mig så blev det ytterligare 20 felfria så jag visste att det skulle bli en tuff omhoppning, många snabba ekipage med.
Gick in i omhoppningen och visste att det var vinna eller försvinna så jag red en så snabb omhoppning jag kunde, och goa Grammis ville lika gärna som jag vinna så vi var i mål felfria och väldigt snabba!
Jag fick sedan vänta hela 20 ekipage innan jag fick veta att jag VANN Riksmästerskapet för 110 cm och JAG KVALADE TILL GLOBEN!!!! :D
Jag ska få rida på Stockholm International Horse Show med min fina, underbara häst!
Det var verkligen en helt grym känsla!
Värmlands Folkbland Artikel om segern.
Efter Hammarö åkte jag till Gotland, nästan en vecka till Märlas underbara familj och bara hade det mysigt och träffade en hel del saknade vänner! :)

Kommentarer
Postat av: Felinda

Så duktigt av er!! :D <3

2012-08-10 @ 20:07:34
URL: http://wennerbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback