Dagens ridpass

Dagens ridpass på Dino blev ett rent lydnadspass. Red först fram i skritt, trav och galopp. När jag jobbade med huvudarbetet så blev det halt från galopp. På en långsidan gjorde jag en halt från kort galopp på mitten av långsidan, och på andra långsidan så ökade jag galoppen för att sedan göra halt. Om han inte tog halten tillräckligt bra och fort ryggade jag några steg. Fick riktigt bra gensvar på den här övningen och på slutet var han riktigt lydig i galoppen.
Problemet jag har är att han inte är lydig när han går med lite mer tryck i galoppen men idag tycker jag att det blev riktigt bra. Han var väldigt fin på slutet.
På kvällen så hoppade jag Zetra för mamma ville det och han var riktigt svår.
Stark och inte så lydig. Hoppa kan han men det blir så svårt när han inte kan vänta på mig. Så nu väntar jag ännu ett tag tills jag börjar rida honom, just nu är han för svår.
Marcos, mammas häst som vi tog bort för inte länge sen, RIP.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback