Lyckad tävling!

Snacka om att det var en bra dag idag!
Dino LB: 0-0 6:a
Först var det Dinos tur och jag red fram honom ganska länge. Hade ett bra tryck i honom hela tiden och såg till att han lyssnade. Redan på framhoppningen så kände jag att han lyssnade himla bra på mig och jag fick en himla fin känsla.
Inne på banan så satte jag en riktigt bra galopp i honom. Till fyran så gled han ut lite väl men ingen fara med det.
Kände hela tiden att han lyssnade på mig till 100 % och var uppmärksam. Det som är så himla roligt med honom är att även fast jag har en rejält bra galopp så har han fortfarande så bra koll på sina ben. Han vill inte riva i första taget.
Fick ett bra flyt och en bra omhoppning så slutade som sagt på 6:e plats! Jättenöjd med min finfina ponny!
Merlot LA: 0 fel 2 utanför placering.
Gick in med vetskapen om att nollar jag så kvalar jag MSV B, så jag var rejält taggad kan jag tala om. Kan även tala om att Märla var med på noterna och ville precis lika gärna som jag vara felfri!
Var en bana med ganska svåra svängar och Märla gör allt så plättlätt! Jag älskar att sitta på ponnyn! Iallafall, till ritten. 1, 2, 3a-b var skit bra, sen tappade jag stigbygeln efter 3b men som tur var så var jag snabb att få tag på stigbygeln och fick tillbaka mitt bra flyt. Märla hoppade toppen. Mot sista hindret ville jag så gärna vara felfri så jag började backa? Hallå, hur tänkte jag? Märla har ett hjärta av guld så hon höll reda på benen och hoppade felfritt över sista hindret! Snacka om att jag var glad!
Så nu är Märla kvalad till MSV igen. Så himla skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback