Dillon

Jag tänkte berätta om min relation till Dillon. Dillon är en valack född 1998, korsning fullblod-russ. 2007 så fick jag låna honom av ridskolan på en hoppträning och jag blev direkt kär i honom! Sen började vi tävla så smått på lokala tävlingar och han var så häftig att komma med då man alltid fick sån bra känsla! Vi red bland annat div 2 laget och var "lagankare", felfria i omg.1 och 2, i finalen 1 ner.
2008 fick han prova på svårare utmaningar och vi debuterade LA i februari, felfria i en ackumulator. Sen fick vi hoppa in i vårat lag i finalen i div 1, där vi red vår livs runda och var felfria i LAn där. Sen åkte vi även till Majpokalen som är tradition för mig, bästa tävlingen! Där gjorde vi en toppenritt i en nationell LA, där vi rev sista i omhoppningen. Samtidigt under den här tiden hade jag ju börjat tävla Dino och till slut var jag tvungen att välja... Jag kunde inte ha 3 stycken ponnyer. En var jag tvungen att släppa. Märla var ju självklar att behålla då hon alltid varit min alldeles egna! Sen Dino eller Dillon? Det var ett jättesvårt beslut men eftersom Dillon är så liten (142 cm), så blev det Dino som fick fortsätta tävla med mig! Vi gjorde en sista tävling, en lokal LB hemma där vi kom 4:a, det var skönt att få sluta med flaggan i topp.
Jag har en väldigt stark relation till Dillon, jag kan inte tacka honom tillräckligt för allt han gjort för mig. Han gav mig många fina minnen.
Dillon och jag i Edsbro 2008

Kommentarer
Postat av: Alice

Det ska jag göra :D

Finfina Dillon, vi ses på Blåkulla ;)

2011-07-13 @ 09:14:35
URL: http://oasis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback