Dagens ridpass!

Idag blev det bara Märla som fick gå, då Dino gått så hårt senaste dagarna så fick han sin vilodag idag.
Började iaf med att värma upp henne i skritt, hon ville inte riktigt ge med sig men jag jobbade henne i skritten tills hon gav sig. Sen travade jag fram henne i låg och kravlös form och då var hon väldigt lätt i handen.
Sen galopperade jag fram lite och hon fortsatte vara lika lätt och fin i handen. Sen red jag utan stigbyglar och flyttade henne, försökte helt enkelt få henne att hålla sig lika mjuk. Hon blev väldigt fin. Sen jobbade jag henne i galopp utan stigbyglar och då kändes det i mina ben, haha! Hon var iaf väldigt fin i galopp och någorlunda rakriktad. När jag hade jobbat utan stigbyglar tog jag dom och började jobba med cavalettis och att hon skulle vara kvar i den fina formen även fast jag styrde på "hinder". Hade lite svårt i början men i slutet lättade hon och blev väldigt fin! Hon fick ett ganska hårt pass idag så imorgon blir det att jogga bort träningsvärken på min fiiiina ponny!
Jag och min favorit pärla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback