Merlots 2011

Tänkte att jag skulle sammanfatta mina ponnyers år i varsitt blogg inlägg. Märla får ett och Dino får ett helt enkelt.
Jag tävlade inte första tävlingen föräns 1 maj, en lokal LB med mountain horse stilkval med i klassen. Vi var felfria och vann stilhoppningen! Med den vinsten gick vi faktiskt till finalen men då var hon ju såld så det blev ingen final.
Sen åkte vi till Gotland och där var hon bara helt fantastisk! LB fredag: 0-0 precis utanför. LB lördag: 0-0 Vinst!!! LA söndag: 4 fel. På söndagen i LAn red jag väldigt dåligt och jagade mest bara på henne, så det nerslaget var helt och hållet mitt fel!
Sen var det Majpokalen på Skogslotten första helgen i Juni och där hoppade vi LB, LA och LA. LB fredag: 0-8 fel Släppte allt i omhoppningen och satsade för mycket så då fick hon med sig två bommar. LA lördag: 0 fel 5:a Här var hon fantastiskt fin, den rundan jag har här på film. LA söndag: 4 fel Fick trångt på sista linjen så jag rev sista hindret i grunden, attans säger jag bara!
Efter det åkte vi till Vingåker där jag hoppade en LA och fick ett retligt nerslag!
Sen åkte vi till Edsbro för att hoppa en LA! Det är nog den absolutaste klockrenaste runda jag gjort på denna underbara ponny! Klockren 0:a tyvärr utanför placering, men jag var ju inte så intresserad av placeringen, jag ville bara ha en klockren 0:a, och så fin hon var!
Sen var det Vimmerby där jag hoppade en LA på lördagen efter att det hade regnat hela hela dagen, vilket det även gjorde när jag hoppade. Tyvärr snubblade hon innan ett räcke så hon rev det ganska grovt, resten var hon jätte fin! Dagen efter hoppade jag en MSV B, och jag var skapligt nervös. Vi hade ju inte hoppat det sen i Maj 2010, men iaf så gick vi in och gav allt! Och en härligt 0-0a satte vi!!! Så himla härligt var det. Var fyra med i klassen och sista startande slog mig. Grät nästan när jag red ut och insåg att jag inte skulle få vara med om detta så många gånger till...
Nästa tävling vi gjorde tillsammans var Ridsport Ponny Cup i Tierp, där hon var finare än någonsin på framhoppningen, men självklart! klantar jag till det inne på banan och backar in i en tvåkombination så hon räckte inte ut och stannade och jag flög. Haha stackars ponny! :)
Sen hittade vi ju en köpare till Märla och det sista vi gjorde tillsammans var att vara med på en terrängträning för de ville se om hon kunde hoppa lite terränghinder. Det var sjukt kul och ett härligt avslut! :)
Den 6 september åkte Märla hem till Amanda och bättre kunde hon inte ha fått det! Saknar henne något helt otroligt och vill täcka min vackraste pärla för allt hon gett mig, hon betyder fortfarande allt för mig och jag längtar tills jag ska få träffa henne nästa gång!
Tack för allt, min älskade vackra vän! Lär nu Amanda allt som vi lärt varandra! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback