Tandläkare + hoppträning!

Idag var tandläkare och tittade på mina och ridskolans hästar. Både Dino och Märla var fin i munnen, de behövde bara raspas lite. Märla fick vilodag idag medans Dino fick hoppträna! Han var verkligen sjuuuukt fin! Känner att jag börjar hitta en fantastisk känsla på honom, får lätt att hitta avstånden och han hoppar som en gummiboll. Hoppade lite linjer och hinder med bom framför, perfekta övningar för att hitta bra känsla. Måste även påpeka att Helena är en fantastisk tränare! Hoppade cirka 110 cm på slutet och i helgen är det tävling på Jump Club!
När jag kom hem från träningen var jag med på en hopplektion med fina Marco Boy. Vi hängde med i gruppen och han var ganska okomplicerad att hoppa. Bara jag hela tiden tänkte framåt och fick framåtlägen så hoppade han väldigt fint, så fort han kom för nära fick han svårt att hinna upp med benen. Men han är bara 5 år och kommer lära sig med tiden.
Dino flyyyyyger! Foto: Ebba Edberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback