Taggad ponny!

Har fixat min ponny inför tävling imorgon! Började det hela med att trimma honom. Ibörjan var han rätt stel och så men när jag arbetat honom ett tag i trav med en massa övergångar blev han mycket finare. Sen i galoppen när jag ökar den så drar han sig gärna ur formen och då fick jag jobba med att lösgöra honom i galoppen men sen lossnade han och blev toppen fin!!! När jag travade av honom kände jag hur han riktigt arbetade med ryggen!
Sen tvättade jag honom, han var guuul, inte alls vit haha!
Efter det hade jag lektion för två små duktiga tjejer! De ska rida start fälttävlan på söndag och idag hjälpte jag dom med dressyrprogrammet så först hjälpte jag dom att rida fram, för att sedan hjälpa dom med programmet! Båda tjejerna var toppen duktiga och det ser ljust ut inför söndag då jag följer med som coach!
Sen var det in i stallet och knoppa och smörja. Känns så sjukt segt nu när man börjat skolan och man blir klar så sent i stallet, för att man nästan aldrig kommer hem på dagarna haha!
Ska iaf till Jump Club och hoppa LB och LA imorgon, är sjukt taggad och hoppas att Dino också är det!
Märla fick vila idag, imorgon ska Lisa rida henne i skogen då jag är och tävlar och på söndag rider jag henne (längtar redan!).
Jag och Dino på framhoppning i Björkvik -09. Jag med tjockisjacka haha! Foto: Mikaela Zimdahl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback