Hoppträning

Idag hopptränade jag för Helena på Grammis. Tyckte jag fick väldigt blandade språng. Han hade lite bråttom emellan åt och hoppade då lite nonchalant, men vissa språng var super fina! Fick en väldigt bra avslutning i alla fall där han hoppade upp sig riktigt fint. I helgen åker vi till Majpokalen/Skogslotten och rider 120 fredag, 125 lördag och 120 söndag. Är riktigt taggad och jag hoppas att min kille är det också! Han hade lyckats bli riktigt svettig också i värmen så när vi kom hem blev det en mysig dusch så han fick bli av med all äcklig svett! Skönt!
Idag så har jag även suttit på Ron för första gången. Det gick väldigt bra, förutom att han vid några tillfällen hoppade till för att tyckte det var lite läskigt. Men i det stora hela skötte han det väldigt bra!
Jag är så himla glad att jag kan ta hjälp av Monica med fler hemma som är vana med unghästar!
Världens bästa häst i vårat livs bästa ögonblick! Foto: Marie Krüger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback