Senaste dagarna

I måndags fick både Grammis och Brave massage. Grammis var mycket bättre men är fortfarande stum i vänstersidan, han töjer den gärna när jag rider och blir då stum för han använder den lite för mycket. Men det är alltid lika kul att få höra att det blir bättre! :)
Brave var inte bra alls, Tomas sa att han var ungefär som att han var överkörd av en buss och det är väl helt förstårligt! Han var mest stel i vänstersidan men även i resten av kroppen.
Igår red jag lektion för Monica på Grammis, vi jobbade med att han skulle bli lite mjukare flyttade honom för skänkeln. Samtidigt som vi jobbade med detta så ville vi få honom rak i kroppen och när jag väl kom åt honom och fick honom rak blev han sur och försökte ställa sig på bakbenen. Det märkte verkligen att jag kom åt honom. Han blev i alla fall väldigt mjuk och fin på slutet som vi strävade efter. :)
Idag joggade jag honom lite lätt för jag ska rida för Monica imorgon igen.
Imorgon ska Brave tillbaka igen, ska bli spännande, hoppas han får börja röra lite mer på sig. :)
Världens finaste och underbaraste varelse på jorden! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback