Bästa passen på länge!

Idag var ponnysarna verkligen toppenfina!
Började med Märla och startade med att mjuka upp henne. Jag red väldigt mycket serpentiner och gjorde övergångar. Jobbade sen mycket med galoppen, att hon ska kunna gå i en lugnare galopp för att sedan öka till en snabbare galopp men ändå gå kvar i samma form. Hon tog det fantastiskt bra och gick väldigt lätt att reglera!
Flyttade henne lite för skänkeln också! Verkligen toppen nöjd idag, hon kändes fantastiskt mjuk och lätt i handen!
Sen red jag Dino, samtidigt som Laura och Klara. Han var som en dröm idag! Ville liksom inte sluta. Jobbade mycket med cavalettis som jag hade i ridhuset och att han skulle hoppa dom avspänt, han var lite spänd i början men på slutet mjuknade han fint. Jobbade även med honom att han skulle stanna kvar i formen när jag ökade galoppen. Sen på slutade när jag travade så var han helt underbar!!! När jag ökade traven när jag satt ner höll jag på att studsa av, haha! Behöver verkligen jobba med att komma ner i sadeln!
Så jag är väldigt nöjd med ponnysarna! Sen om Laura och Klara läser det här: JÄTTE TACK FÖR HJÄLPEN! Mina älsklings ponnysar har blivit så väl ridna :D!
Sista hindret utan stigbyglar. Dino LA Majpokalen -11

Kommentarer
Postat av: klara

haha va gullig du är! Det var bara kul att rida dina fina ponnyer :)

2011-07-21 @ 23:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback