Hoppning

På förmiddagen red jag Grammis och han var riktigt fin! Galopperade lite mer idag så han ska komma igång lite mer och imorgon ska jag rida ett riktigt pass för första gången sen Globen. Han känns riktigt glad över att få komma igång igen, han är jämt positiv och det är så härligt att få arbeta med.
Sen hoppade jag Brave. Vilken utveckling den hästen har gjort!!!
Helt fantastiskt! Mamma hade byggt upp hindrena som en framhoppning och jag hoppade runt lite på dom. Han har utvecklat sin galopp och det gör att han har så mycket lättare att taxera till hindrena och överhoppar sig inte på samma sätt. Nu hoppar han stort fast inte för stort om man säger. 
Ganska sjukt att jag för några månader i princip hade svårt att hålla honom i galopp och nu har han utvecklat sin hoppning massor!
Avslutade på ett högre räcke och jag flög kan jag ju tala om, haha. Riktigt fin var han.
Det problemet jag har nu är att jag måste ha en ny sadel på honom då jag tappar min sits så, jag glider liksom och när han hoppar lite stort så flyger jag typ. ;)
Fina Brave för ett tag sen. Foto: Marie Krüger

Kommentarer
Postat av: en trogen läsare

Jag tycker det är jättekul att du börjat blogga på riktigt nu! Skulle inte du kunna lägga upp en videoblogg med hästarna? Skulle va toppen :D <3

Svar: Vad kul att du tycker det är roligt! :D Får se om det kan dyka upp någon videoblogg. :)
livparidskola.blogg.se

2013-01-07 @ 20:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback