Årsresumé Brave

Brave är svårt att skriva månad för månad eftersom iprincip hela året har gått till uppbyggning.
Han kom igång från skada i mars tror jag och det blev en lång uppbyggnad. Han fick inte hoppa föräns i maj så jag ville se till att han blev starkare först. Hoppade mycket studs med honom i början då det stärker.
Dock så åkte ju jag iväg på ridledarkurs i juni så då fick han 4 veckor sommarlov. Detta gjorde att jag lite fick börja om igen efter sommaren. 
När han sedan var såpass igång att han hade börjat hoppa så började jag ta med honom på träningar för Helena.
Som ni ser här så står han emot och är lite seg. Jag fick väldigt mycket bra hjälp av Helena vad jag kunde prova för olika saker. Bland annat sporrar, vad jag kunde ge för foder och så. Det stora målet för Brave var att han skulle kunna vara med på vår lokala stor häst hoppning den 21 oktober. 
Hoppade någon blåbärshoppning innan och sen var det dax!
Han gjorde det hela fruktansvärt bra. Jag klippte bort stoppet jag fick på första hindret för det var så himla onödigt... Jag red super dålig väg så han hann inte se. Resten gjorde han ju toppen som ni ser! Han var väldigt spänd på framhoppningen så jag var väldigt nöjd över den fina prestationen han gjorde på banan.
Nästa tävling jag gjorde på honom var KM där jag fick ett stopp också men han var finare ändå än denna runda.
Efter dessa tävlingar har bara fortsatt och forsatt utvecklas så jag ser fram emot 2013 med denna fina kille! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback