Dressyrlektion

Idag red jag dressyrlektion för Monica på Grammis. I början gick det så himla dåligt. Hittade ingenting och han gick med huvudet uppe i vädret, jag kände mig värdelös och han stackarn, visste inte vad han skulle göra. Men sen gick jag in på en volt och arbetade honom med att t.ex. flytta för skänkeln och helt plötsligt så bara släppte allt. Kändes så otroligt skönt eftersom han gått så bra ett tag nu, var rädd ett tag att allt det hade ramlat bort, men icke! Så när jag skärpte till mig så gick han som en klocka, så himla skönt. Var första lektionen för Monica på honom, ska prata med henne så vi kan lägga upp en plan för hur dressyrträningarna ska se ut så man vet lite hur man ska arbeta när man rider själv. Känns som att jag hittar honom mer och mer nu iaf.
Men tänk på, för att nå framgångar måste du få motgångar på vägen! Alltså bara att jobba igenom sig de jobbiga stunder som kommer! :)
Mitt hjärta och jag! Foto: Marie Krüger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback