Älskade Servus

Årets Globen blev inte riktigt som jag hade trott.
På fredagens föreställning så krockade Servus med en annan ponny på invigningen. Jag såg inte själv vad som hände men när jag tittade ner i arenan så står Servus där på tre ben! Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv... Jag trodde helt klart att han hade brutit benet. Jag satt uppe på b-läktaren så jag var väldigt högt upp, men så fort jag såg att Servus stod där nere på tre ben så sprang jag allt jag hade ner till framridningen, där jag visste att jag borde hitta honom. Många tankar hann fara runt i mitt huvud.
När jag kom ner så stod Servus redan i en spolspilta och veterinären hade redan varit framme och dubbelkollat att inget var av. Dock så stod han fortfarande inte på frambenet och han skakade, lilla skrutten. Sen fick han iaf kylpaddar och smärtstillande. När han hade fått smärtstillande så ställde han ner benet och slutade skaka och då kändes det hela iaf lite bättre. Sen fick han stå där en halvtimme-timme med kylpaddar på benet och äta hö samtidigt.
När han hade ätit upp hans hö fick han gå till sin box, där han fick back on track på benen, alltså värmande. Sen fick han stå med det över natten.
Dagen efter när vi kom till Globen så tog vi ut och gick med honom och kollade att han kunde gå bra så han skulle få åka hem. Visst rörde han på sig bra så han fick åka hem.
Väl hemma så har allt gått jättebra, först på lördagen så fick han benet kylt en gång i timmen 10 minuter. Efter det på söndagen så fick han bara vila i sin box.
I måndags fick han till och med gå ut i hagen och han var överlycklig och brallade till och med iväg! Då blir man lycklig, när han tre dagar tidigare stått på tre ben inne på Globen, att han nu är så pass fräsh att han kan bralla i hagen, inte det minsta halt heller!
Idag visades han för veterinär och hon gav tummen upp att han fick börja ridas igen!
Ryttaren Frida gick det som tur var bra med.
Jag måste tacka speciellt veterinär Marianne och hennes team som gjorde allt för Servus!
Och alla andra som skickat SMS och brytt sig på Facebook eller kommit fram till mig och frågat om honom!
Servus får sitt ben kylt direkt efter olyckan. Han är världens finaste och jag klarar mig inte utan honom!

Kommentarer
Postat av: :)

HALÅÅÅÅ!!! NY HÄSTEN. let me know! :D

jag vill veta ALLT :)

2011-12-01 @ 20:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback