Vem är jag?

Jag är Lovisa Almqvist född 1993, bor på en ridskola, Västerhaninge ridskola eller Blåkulla som gården kallas.
Satsar på att bli ridlärare då jag går ut gymnasiet våren 2012.
Jag började min karriär på Servus, en a-ponny på 106,8 cm. Vi vann i princip allt man kunde vinna i ponnygalopp och han har gett mig så extremt mycket. SM guld 2003, SM silver 2005, derby segrar 2002, 2003 och 2005, Globen 2002-1005, vann ett löp där 2003. Många minns nog även att det var jag och Servus som "fuskade" 2003 i globen då vi sneddade och red innanför häckarna men det var faktiskt för att vi blev prejjade, men men inte mycket att för åt, men 10 år som jag var, blev jag väldigt besviken. Det loppet lyckades även komma med på Globens 10 års jubileums skiva, haha. Servus tog mig även till vinst i landskamp mot Danmark, brons i Skandinaviska 2004, då hade han vätskebrist så vem vet? Han kanske hade vunnit utan den. 2005 fick vi silver i Skandinaviska. Alla de åren hjälpte vi Sverige till vinst i skandinaviska i lag. Servus och jag tävlade även lite dressyr med placeringar men inte lika bra som galoppen.
Globen!
Bästa ponnyn!
Kan det tänkas att jag var lite nervös, hehe?

Efter detta var det dags för b-ponny och jag hade min underbara Minou! Vi startade upp till LB men hann tyvärr inte högre då hon inte höll för hoppning. Sen hade hon tyvärr trånga luftrör så hon lät väldigt mycket när man red.
Henne lärde jag mig extremt mycket på och det var en extremt het ponny. Hoppade som en katt gjorde hon också. Det var hon som visade mig att jag ville fortsätta med hoppning! Vi fick tyvärr ta bort henne 24 april 2006 pga hon inte höll.
Detta var i början på vår karriär! Red inte vackert men hon var ju en pärla som hoppade!

Sen var det dags för större ponny och det var då Märla kom in i bilden!
Merlot är alltså född 2002 och henne har jag haft sen 2006, alltså sen hon var 4 år. Hon och jag har lärt oss tillsammans kan man väl helt klart säga. Vi har gått från LD till MSV B+5 felfritt. Jag red även ungponnychampionaten på henne 2007 och 2008, som 5 och 6 åring. Sen red jag även ungponny SM som 6 och 7 åring. Som 7 åring hade vi ett ner i båda kvalen och gjorde sedan en toppen 0:a i finalen MSV B+5. Hamnade recis utanför prispall på en 4:e plats. Den här ponnyn har ett hjärta av guld och ställer alltid upp. Om man tittar på filmer så har både hon och jag gjort en helt otrolig utveckling på de här åren! Fina vännen!
2008
2011

Sen kom Lord Dino in i mitt liv! Han är en valack som är född 1999. Han hade verkligen inte gjort någonting när han kom och köptes egentligen som ridskoleponny men jag gillade han så mycket så jag fick tävla honom. Mycket jobb har det varit men han har blivit riktigt fin. Det här är nog den bästa häst jag någonsin suttit på, han har så enormt mycket kapacitet och älskar att hoppa! Han är väldigt lik en storhäst och rida också! Han är nu min helt egna ponny!
Dino och jag har faktiskt en seger i MSV B och massvis av placeringar.
Mars 2008, Dinos första tävling
September 2009, en runda som jag tycker väldigt mycket om!

Sen har jag min storhäst Zetra! Han är född 2004 men jag har inte hunnit tävla honom på riktigt än då han är ganska stor och svår då det är så mycket häst. Han har inte så mycket muskler heller så vi håller på att bygga upp honom. Hoppas på att han blir bra så jag kan fortsätta att satsa på honom nästa år när jag fyllt 18. Hoppas väl på tävlingsdebut snart!
Klubbtävling hemma 2010
Det var väl det mesta om mig! Undrar ni något så fråga på bara!

Kommentarer
Postat av: Madde - ridskoleryttare

Välkommen till blogg världen! Du skriver jätte bra, fastnar direkt. Kommer följa dig frenetiskt, haha, saknar dig as mycket. Hoppas du mår bäst. :D <3 PIZZABAK

2011-07-10 @ 00:23:53
URL: http://ridskoleryttare.blogg.se/
Postat av: Alice

Härlig blogg Lovisa :D Snart kommer vi till Blåkulla, och då du, aha! :D

2011-07-12 @ 10:31:07
URL: http://oasis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback