Dagens ridpass

Idag la vi fram bommar och jobbade med.
Jag började med att trava och galoppera fram utan några krav så han bara fick mjuka upp sig. Sen började jag arbeta honom i traven och travade över en cavaletti som låg i mitten av ridhuset, så travade jag över den i bland och böt varv.
Efter det så började jag arbeta med bommarna som låg på långsidan och på volten. Så i ena varvet började jag med bommarna på långsidan och avslutade med bommarna på volten och sen tvärtom.
Han var väldigt fin och väldigt uppmärksam på bommarna. Sen jobbade jag honom i galopp och galopperade över den ensamma bommen i mitten av ridhuset och böt bland annat galopp över den bommen.
Jag är väldigt nöjd med honom idag och på slutet blev han väldigt mjuk och fin! :)
Jag och Grammis i torsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback